Thursday, February 10, 2011

daily routine

sejak-sejak dah dok skali ni, rutin kejap-kejap berubah. and since my man dah start keje shift, maka aku punye working time kat rumah pun ikut shift jugak. this week my man start keje pukul 3 pm until 12.30 am and dia akan sampai rumah around 1.30 -1.45 am (depends on the road & weather condition la)

so memandangkan dia asek balik 'pagi' je, aku pun jadik malas nak masak. kadang-kadang tu kebuntuan gile. tapi macam tak sampai hati la kalau tak masak. yelah dia balik penat-penat dari keje then balik takde makanan. oh ye, kami sedang mengaplikasikan langkah penjimatan BIG time punye. simpanan untuk masa kana datang hehe so nak tak nak kena masak jugak. paling busuk pun masak la maggi sup atau maggi goreng. since dia balik lambat, aku ade masa untuk rileks sket. balik je opis boleh melayan sedas dua tv series and tepat pukul 9 malam aku akan tido sampai la pukul 11.30 malam. then pukul 11.30 baru aku start masak. motif masak malam-malam? kekonon nak serve fresh food la untuk husband tercinta haha padahal memang niat nak tido dulu. mesti jiran aku pelik malam-malam buta baru nak keletung kelentang kat dapo. gilo apo? haha takpelah yang penting, my man balik je makanan dah tersedia ade atas meja ngeee

kalau dia keje pagi pulak, dia akan bangun dulu untuk mandi solat semua and sementara tunggu dia mandi aku pun bangun la buat bekal untuk dia. usually bakar roti dalam beberapa keping je sebab nak masak pagi-pagi buta dalam keadaan yang mamai-mamai memang sangat tak praktikal haha (alasan pemalas :P) then bila dia balik petang around pukul 6.30 macam tu, aku akan goreng ape-ape yang patut untuk minum petang. biasanya nugget atau sosej aje. paling senang kan. then bila time nak masak untuk dinner, kitorang akan sama-sama ade kat dapo untuk masak. aku potong segala bahan-bahan, dia akan tolong aku goreng ape-ape yang patut and masak nasik. bekerjasama tak kitorang? hehe

so far, mase weekend and public holidays, belum dapat spend time alone dengan my man sebab usually kami akan balik rumah mak aku kat nilai. so kite tunggu weekend ni macamane keadaannya. berniat untuk membasuh segala jenis baju (manually okeh! sebab belum ade mesin basuh lagi huhu) and nak basuh sket bilik air tu. hehe nasib baik la my man ni memang jenis yang ringan tulang. senang sket la keje tuan hamba ;)

No comments: