Monday, February 2, 2009

making d right decision?

sangat mengantok! kebiasaan la kalau balik ke Tampin pagi isnin. haihh trase mcm nak amek coti pon ade jugak. rase mcm dh lame tak amek coti je kan. cemane la nak redah sehari ni. mesti tak bermaya je nnt huhu

okeh cukop pasal pagi, nak cite pasal conversation aku dgn mak ayah ari jemaat aritu lepas pulang dr Tampin. tengah makan malam. mak ayah sebok dok bercrite pasal kabinet dapor kat umah Nilai tuh n pasal wedding abg aku on August this year. tiba-tiba aku terkeluar cakap 'emmm kalo org nak tunang taun ni cemane?'. perghhh tak semena-mena mak ngn ayah aku buat muka pelik. sbnr nye menda tunang-tunang ni mmg aku tak penah bincang dgn dorg pon. aku just bincang sesame sendiri dgn pujaan ati n kadang-kadang aku diskas dgn adik aku je. skali bila aku cakap cmtu dah tentu-tentu la mak ayah terkejut kan. tapi ade nampak riak excited kat muka dorg especially mak aku la. pastu ayah aku tanya 'dgn sape awak nak tunang ni?'. pastu aku pon menjawab la, 'dgn sape lagi ayah dgn yang kat johor tuh la, yang kita dtg raye rumah dia aritu'. pastu bleh ayah aku cakap 'oh, ahmad dhani eh?'. aishhh ayah aku ni mmg btol la. kalo tak nyakat mmg tak sah. ahmad dhani pon ahmad dhani laa hehe. pastu aku btau la hajat pujaan ati nak dtg jmp mak ayah bulan 3 ni. tapi dia dtg sendiri dulu la. bagi mak ayah kenal-kenal dengan dia dulu then baru soh mak ayah dia datang untuk merisik cmtu la. tapi bulan bape dorg nak dtg tuh aku tatau la tapi mak aku pesan soh dorg dtg bila kami dah pindah ke Nilai. molek sket nak soh orang dtg ke rumah yang dh sempurna. skang ni umah aku kat Putrajaya tuh sket nye mcm tongkang pechah! haihhh laa. maka lepas tuh bermula la sesi soal jawab antara aku nak mak ayah aku. pastu ayah aku tanye soklan yang biasa laa kalo nak kawen, 'btol ke yang tuh pilihan kamu?' pastu aku jawab betol laa. aku dgn dia dah 2 tahun nak tggu ape lagik kan. pastu ayah tanya plak dah sedia ke nak kawen n dgn pantas nye aku cakap dah wahaahhahahahah ade bunyik kurang sabar kat situ ehekssss. pastu mak aku sebok dok tanye mane kenal die la. die tuh blaja kat mane la seme-seme soklan la kuar. aku jawab la satu per satu dgn tenang (eceh!) n mak ngn ayah macam merestui la kalo aku nak kawen dgn dia. aku tanya gak kat ayah aku kot-kot dia tak setuju dgn si ahmad dhani ni ke kan. pastu ayah cakap 'ayah tak kisah semua tuh janji kamu nak yang tu, dah pilih yang ayah trime je' sambil senyum. perghhhh sejup gile ati aku bila ayah cakap cmtu. mak aku pon tak membantah sket pon hehehehe maklom laa pujaan ati ni takde la blaja tinggi mane. stakat spm je. pastu keje takde la hebat mane. stakat boilerman kat TNB jb tuh aje. so menda-menda tuh agak merunsingkan aku la bila nak mengutarakan hasrat aku tuh. tapi dorg mmg tak kisah. aku bila dorg tak kisah aku pon gembira kemain lagik la kan. tapi bila esuk nye tuh aku dh start berfikir. betol ke dia tuh adalah org yang betul utk aku? boleh ke aku nak idop ngn dia nnt? bukan stakat idop ngn die tp idop ngn pemili die lagik. n betol ke aku dh ready nak kawen dgn dia ni? n adakah betol dia tuh adalah pilihan yang tepat? aishhh aku jadik pening n kempius bila pikir pasal seme-seme tuh. hmmmmm

kalo nak tau mase aku membujang selame tige tahun dulu, aku penah berjanji kat diri aku yang lepas ni aku dpt bf bukan setakat untuk jadik bf je tapi aku nak crik husband for the future. n masa aku dah kenal lame dgn pujaan ati aku penah sound dia cakap yang aku ni umor maken tua, so i need to think of my future and if he really-really wants me, dia kena bersama-sama dgn aku thru ups and downs dan bersedia untuk fikir kan pasal masa depan i.e marriage. n dia pon takde sket pon berfikir dua kali bila aku cakap mcmtu. tapi yang menjadi persoalan utk aku skang ni ialah mcmane tanggapan sedare mare aku seme nnt. mak ayah mmg la bleh trime keadaan pujaan ati yang tidak belajar tinggi tu tapi aku dh confirm-confirm makcik-makcik aku akan pandang rendah dgn pilihan hati aku tuh. mesti dorg akan mengata yang perbezaan aku dgn pujaan ati mcm langit dan bumi. adoiiii masalah jugak kan bila duduk dikalangan keluarga yang dah mempunyai standard dia yang tersendiri walaupon takde pon lagik dikalangan sedare mare aku yang bergelar Dato' atau Datin tapi tu laaa standard!! aku pening!!!

No comments: