Wednesday, February 25, 2009

Please Don't Stop The Rain

Quote for this month:
"If it's gonna be a rainy day
There's nothing we can do to make it change
We can pray for sunny weather
But that won't stop the rain"


actually ni lyrics lagu james morrison, please dun stop the rain. rase mcm nak jatoh chenta plak dengan suare james morrison ni. last saturday gamble je beli album dia sebab ade dgr satu lagu jason mraz collaborate dgn dia tuh yg rase mcm nak carik-carik je album dia. kira gamble je sebab aku tatau lagu ape yang ada dalam album tuh selain you make it real tuh. at d end, aku puas hati dgn album dia. lagu banyak yang besh-besh including wif the lyrics! :)


**

entri kali ni bukan la nak review album james morrison tuh. tapi just nak relate kan few lyrics dalam album dia dgn life aku lately ni. agak macam kena laa. sket. album yang aku beli tuh takde lyrics dia, maklum lah malaysian edition. so setakat cover album biase je la. then aku start la browse kat tenet nak search lyrics-lyrics dia tuh.

aku mcm agak 'ter'inspire kejap dgn bait-bait lyrics tuh. dalam album dia yang first, dalam lagu if the rain must fall. aku ske yang part ni:

"Oh life can be strange
Good and bad in so many ways
And in time you will find
That things are not always what they seem"

dan

"But if the rain must fall
If I lose it all
If the world comes down and takes any soul
If the sky turns black
And there's no no way back
It won't matter much to meIf I had you
All I need is your love
That's all I need
All I need is your love"


alangkah indah nye kalo life memang macam tuh. kite tak payah pikir pasal duet kerjaye pe seme as long as there's sumbodi that loves us. all we need is love.

tapi life tak semudah tu kan. bak kate orang, cinta je tak memadai. tak menjamin yang masa depan tuh akan cerah. money will comes between that. plus wif commitment. yelah contoh nye macam, kita sayang orang tu bagai nak rak tapi orang tuh tak keje pe seme. duet takde je manjang. kita plak yang kena tanggung die (dalam context ni lelaki tuh yang loser la, no offence ya. hanye sebagai contoh) tak ke kite sebagai pompuan tuh yang akan merana. mula-mula bercinte tuh memang la takde rase ape. sebab prasaan cinte tuh dah monopoli minda kite. kite just berharap pasangan kita tuh akan berubah. tapi hampeh. habuk pon takde kan. hmm ntah la. rase mende pasal ni ade orang penah tulis dalam blog. tapi aku tak ingat aku bace kat blog mane. malas plak nak search balik.

aku rase sepanjang hidop aku ni kan, aku macam banyak sangat berkorban untuk orang-orang dan lelaki-lelaki yang bleh dikategorikan as LOSER. tatau la nak cakap macamana lagik kan. maybe sebab aku ni memang jenis yang mudah untuk sayang orang kot. tu sebab aku macam tak kisah kalo aku diperbodoh-bodohkan oleh orang lain. sebab aku rase niat orang tuh baik, tapi sebaliknya pulak kan. ntah laa. aku skang malas nak pikir baik buruk niat orang tuh kan. sebab aku dah malas nak jadik pemikir. asek aku je nak pikir pasal orang lain sedangkan orang lain tak pedulik pon dgn ape yang aku rase.

mcm dulu aku sebok la nak jage hati orang tu la, amek ati orang ni sebab nye aku ni jenis yang tak suke di benci orang lain. yelah sape yang suke ade orang benci kan. macam certain orang, dorang tak amek pedulik menda-menda seme tuh. bak kate dLa, skali skale bersikap kejam ape salahnye kan. asalkan kejam kite tuh kena pada tmpt die. hmm skang ni slowly aku blaja cemane nak kejam dgn orang. tapi secara reverse psychology la. takde la kejam direct. aku gune cara yang halus je. biar orang tuh trase dalam sesangat cemane aku nye trase dulu (fuhh sungguh dendam skali bunyik dia kan) hehe tapi aku hanya apply menda-menda ni pada orang tertentu je. orang yang tak reti bahasa contohnya. lu pikir la sendiri... huh!


* entri yg macam kurang stable. kejap cite tu, kejap cite ni.
malas nak pikir dah ngeeeeee

No comments: