Friday, February 6, 2009

suddenly aku rindu kat keja lame aku

tadi mase balik rumah mase lunch hour, lepas aku basuh n sidai baju aku tido la kan. tapi kalo nak ikutkan aku bukannye tido pon. sekadar menutup mate je tapi dalam paerl dok pikir pasal mcm-mcm menda. bile dah dok pikir seme-seme tuh, suddenly aku rindu kat keja lame aku as customer service officer. tak kisah la kat astro ke atau kat OU. aku rindu sangat-sangat kat keja tuh. antara sebab aku rindu adalah:

* mase tu aku tayah pikir dalam-dalam sangat. tak perlu pikir utk buat decision pe seme. kalo ade crisis atau konflik aku just refer pada team leader aku n tggu dia nye decision.

* aku tak perlu nak pikir pasal hati dan prasaan orang lain. aku just buat je keja aku. as long as ape yang aku buat tuh btol n ikut the procedure then it shud be okay.

* keja-keja aku habes stakat kat situ je. tak banyak yang perlu aku buat follow up. if kena buat follow up pon aku just tggu signal dari team leader aku tentang ape yang aku perlu buat then follow their instruction.

* aku tak perlu nak panas hati sangat dgn collegue aku sangat sbb keja as customer service officer ni seme based on individu. its not a team work. cuma ada certain-certain things je yang kena buat secare berkumpulan i.e bila masuk bab-bab KPI sebab dorang measure the KPI on 2 things i.e individual KPI n team KPI.

* aku tayah layan sangat segale karenah orang yang agak mengong-mengong ni. kalo ade pon habes kat situ je.

* and ade banyak lagik la yang aku tak leh pikir kan skang ni.


arini tibe-tibe aku rase mcm panas hati sangat-sangat. dah la dengan perangai certain orang-orang kat sini yang buat aku fade up n sometimes rase mcm nak jerit je cakap "korang igt aku ni ape? tunggul kayu ape??!!". pastu dengan admin yang suddenly question all the procedure yang kite dok buat selame ni. itu tak betul, ini tak betul. yang ini kena ikut, tak bleh buat mcm tuh, mcm ni baru btol seme-seme la tak kena. dah la admin kat sini sangat tidak proactive. bende dah jadik baru nak buat sesuatu. then skang ni baru timbul bab-bab claim. aku memang agree la bab-bab claim ni sebab dari pemerhatian aku banyak orang-orang kat sini buat claim tak btol. time keja 8 jam tanak utilise mase tuh dgn buat keja n suddenly nak claim OT sebab nak settle keja-keja yang tertunggak. paler otak dorang keja-keja tertunggak. dorang tau ke keja-keja tertunggak tuh maksud dia ape?? dorang paham tak maksud dia?? maksud keja-keja tertunggak tuh adalah keja-keja harian yang ko tak leh settle within 8 jam ko keja tuh sebab ko ade hal-hal lain cnth nya macam melayan pelanggan atau perlu menghadiri sgale kursus atau mesyuarat. ni tak, dah la time keja yang 8 jam tuh dok borak, g makan lame-lame kejap-kejap pegi minum pastu lepas pukul 5 nak claim OT. ape kes tuh. next week nye meeting memang aku akan bangkit kan pasal menda ni. tensen plak aku jadik nye. ni la masalah nye bile jadik bos. seme menda kene pikir.

lagik satu aku tak ske ngn keja yang skang ni bila sgale tindak tanduk aku n sgale decision making yang aku dah buat di persoalkan. aku bukan nak kate yang aku ni bagos sangat ke ape. tapi sebelum aku buat sesuatu keputusan tuh bukan nye aku takde mintak pendapat orang lain. aku dah tanya n aku dah timbal sgale burok n baik nye. yang jadik aku bertambah marah nye, bila aku tanye pasal segale procedure-procedure keja ni soh aku crik info sendiri kononnya utk biar aku belajar tapi bila aku dah buat keputusan nak question plak. ape hal?? aku tensen laa. dahla dgn collegue yang sorang ni mcm-mcm kes nye. seme dia jela yang btol. konon sebab ko masok awal dari aku kira mcm ko tau seme menda dr aku la. WTF la weyyy!!!!

* ati memang btol-btol panas ni. kalo masak air dah menggelegak dah ni!!

No comments: