Sunday, February 15, 2009

Selamat Hari Kasih Sayang...

haha tajuk memang tak ingat nye laa. kasih sayang konon. macam la hari-hari takleh nak tunjuk kan kasih sayang kan.

well apa yang aku nak cite kat sini arini adalah bagaimana aku sambut hari kasih sayang (konon nya!) pada tahun ni. ikotkan tak penah pun nam sambut-sambut ni aku tak brape gemo. tapi sebab pujaan ati dah ade kat kl kan., so alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan hehe.

14 februari adalah hari yang sangat meletihkan bagi aku. iye keluar seawal pukul 9.30 pagi kekononnya nak sampai ke zoo lebih awal. oh yea, ini merupakan plan aku untuk melawat zoo negara bersama pujaan ati pada tarikh tersebut. aku pun tatau kenape aku bleh terpikir nak pegi ke zoo negara minggu ni. mungkin sebab perasaan seperti menjadi tourist di melaka pada minggu lepas blom hilang lagi kot haha.

sampai kat zoo je dalam pukul 12 tghari sebab lepas keluar rumah tuh aku g amek pujaan ati kat rumah kwn dia di cheras n terus ke tmn melawati dulu utk makan nasik ayam terbaikkkkk di sana. sampai je kami terus decide tanak naik train yag mengelilingi zoo tuh. berlagak laa konon nye kawasan zoo tuh takde la besar mane kan. sekali dah jalan selama lebih kurang sejam setgh kaki terus dah saket. badan memang penat gile tak igt punye dgn hari panas nye. kami pon decide utk keluar saje dr zoo tuh kerana tidak tahan dgn kepenatan yg melanda. tak banyak binatang yang kami dapat melawat sebab keletihan plus dgn banyak yang tgh tido waktu tghari tuh!! sangat tensen. pegi kat singa, singa tido. pegi kat harimau, harimau tido. sampai la ke tmpt hipo pon doe bleh berendam dalam kolam yg tak brape beso tuh n tido. memang sangat menyakitkan hati okeh. dah la lepas dah decide nak balik tuh kami bleh tersesat dalam zoo tuh. tgk peta jalan mcm maken dekat dgn entrance rupanya bile tgk kat peta tuh balik kami berjalan makin jauh!! rase mcm nak merangkak pon ade haihh laa.. dah sampai kat entrance sempat la kami membeli kipas tangan kat kedai souvernir tuh hehe.

lepas dari zoo, kami terus ke terminal putra utk park kete kat sane n menuju ke klcc. konon mcm nak jalan-jalan sambil tgk wayang lepas tuh. sekali tgv penuh daaa. malas nk beratur n kami just lepak di signatures saje utk makan pizza kegemaran ku bersame dgn alfredo. hehe kemudian dari klcc kami pulang semula ke terminal putra untuk mengambil kete dan terus menuju ke sogo utk ke pertama complex n cambell utk mencari t-shirt pujaan ati. sempat la singgah ke pasar malam jalan TAR utk beli kopok lekor n satay ikan!! aku beli 8 ringgit satay ikan tuh okeh!! sangat rindu dgn snek zaman skolah rendah tersebut hehe

dah selesai pusing satu pertama n cambell utk carik t-shirt pujaan ati, kami menuju pula ke tmn melati utama untuk makan di kedai member skolah aku dlu. ingat kot bleh la kekenal kan dia dgn pujaan ati tapi minah tuh keje shift pagi plak,. alamat nye melepas laa member aku tuh nak jmp dgn pujaan ati ngeh ngeh ngeh. selesai je makan, kami pon menuju ke uptown danau kota untuk mencarik boxer pujaan ati serta boxer utk adek aku. pusing sampai nak tercabot kaki baru la kami bergerak pulang. aku anta pujaan ati kat umah member dia di cheras n aku pon pulang la ke rumah di putrajaya. tepat pukol 12.45 tengah malam baru sampai umah.. bayangkan lah lebih dr 12 jam keluar memang bleh pengsan sepanjang arini esuk. tapi esuk aku perlu bangun pagi sebab mau pulang ke jb bersama-sama dengan pujaan ati.. hehe sangat suke okeh!!!

sudah.. aku mau tido.. daaaa

No comments: