Wednesday, August 26, 2009

gas

pagi tadi masa sahur, buat pertama kalinya aku makan roti and minum hot choc je. slalu bila sahur aku makan nasik macam kat umah tu kan. even masa dok umah sewa masa blaja tu pon aku makan nasik gak. tak dapat nasik tapi atleast makan benda yang berat la sebab masa buka slalu aku makan mee ke, kebab ke, nasik goreng la. kira bukan makan nasik lauk la.

tapi disebabkan umah sewa aku ni still lom ade gas lagik, maka aku makan roti gardenia butterscotch 3 keping and minum hot choc je. ni pun skang ni perut aku dah start munyik-munyik. kesian plak kat perut aku ni. huhu kalo ari-ari cmni memang leh kuwus la aku lepas raya nanti. tapi orang kata, kalo time bulan puasa berniat nak kuwus, masa sahur tu bia amek menda yang berat and masa buka tu makan sket je. tapi kalo dah makan roti masa sahur, haruslah masa buka nanti kena makan nasik gak. kang tak makan nasik seari memang leh buat gegel satu badan woii.

aku bukan tanak beli gas kat umah tu. tapi aku dah ikhtiar nak carik dapur and getah penyambung gas tu. yang orang lelain tu takkan la takde inisiatif untuk beli dapur gas ke ape ke kan. aku kalo ikut kan memang tak leh tahan kalo sahur tak makan nasik tapi dah jadi gini nak buat cemano kan. kang bile aku dah beli gas, kompem mesti ada nak ngendeng guna skali. ari-ari beli makanan kat luar pun muak gak kan. hmm takpela balik kang aku nak order gas. jangan nak sesebok tumpang gas aku. huh

No comments: