Friday, November 19, 2010

rama-rama kecil dalam perut

lagi nak dekat harinya, lagi macam-macam benda jadi. apalah malang sangat nasib aku tahun ni. dah la dengan kawen pun postpone, dah nak tiba tarikhnya lagi macam-macam jadi. apalah kesalahan aku sampai macam ni sekali aku kena duga? kenapa semua ni jadik kat aku? Ya Allah, aku mohon sangat-sangat padaMu permudahkanlah dan lancarkanlah segala-segala urusan aku untuk 2-3 minggu akan datang ni. hati dan kepala ni dah terlalu letih dan penat nak berpikir dan susah hati. dah tak larat sangat-sangat! bebanan makin hari makin banyak. aku nak membina masjid ni.

bila dah jadi macam ni, aku rase macam ada orang yang tak restu aku nak kawen ni. mak ayah tak restu ke? atau jodoh aku memang bukan dengan dia? apa je lagi cara yang aku boleh buat untuk make this work? apa lagi cara nya? bagi lah aku petunjuk sket. letih sangat-sangat. masuk hari ni, dah 3 malam berturut-turut aku terbangun pukul 3 pagi dok teringat kat masalah-masalah aku ni sampai badan pun jadi seram sejuk. hati tak berhenti-henti berdegup laju macam ada sesuatu yang akan jadi esok hari nya. aku cuba untuk menjadi positif, tapi setiap kali aku positif, mesti sesuatu yang tak diingini jadi. aku jadi macam malas nak fikir pasal segala benda-benda ni. biarlah kalau tak menjadi ke apa aku dah malas nak ambik kisah. tapi kesian dengan parents aku yang tak sudah-sudah memikirkan segala persiapan, perjalanan majlis, kemungkinan-kemungkinan yang akan terjadi. rasa sedih sangat-sangat sebab aku rasa masa abang aku nak kawen tahun lepas takde pulak masalah yang macam ni jadi. semuanya berjalan lancar seperti yang dirancangkan. entah apalah nasib yang menimpa ni tak tahu lah.

tiap kali fikir pasal masalah-masalah yang timbul, tiap tu la aku akan menangis. hati dan mata ni sampai dah tak leh nak menangis dah. rasa macam nak redha je dengan apa yang akan/bakal jadi. tapi nanti ape kesudahannya kan? kalau tak aku yang ambik tau, pikirkan, sape je yang akan tolong aku untuk memikirkan bahagian itu? tapi sekarang ni aku berada ditahap yang paling lemah sekali. seolah-olah langit dalam hidup aku sentiasa gelap dan diselang seli dengan panah petir dan ianya akan berterusan entah bila pun aku tak tau. Ya Allah, tabahkanlah hati hambaMu ini dalam menempuh segala dugaanMu. untuk yang kesekian kalinya aku memohon dan merayu padaMu Ya Allah, permudahkanlah segala-galanya bagi ku setidak-tidaknya sehingga habis majlis aku tu nanti. Amin

*tolong berdoa sama-sama untuk aku ye kawan-kawan :`( *

No comments: