Thursday, January 20, 2011

punca.

aku dapat discover punca simptom-simptom yang aku cite kat entri bawah ni. puncanya adalah.....

homesick!

seriously! rupanya aku homesick. rindu kat environment kat rumah, rindu kat masakan kat rumah, rindu kat mak & ayah aku and yang paling best skali, rindu kat debot² kesayangan. teruk betul laa. nasib baiklah rumah mak tak jauh dari mata. bayangkanlah kalau rumah mak kat penang atau kedah ke? tak memasal tiap-tiap minggu pun nak balik rumah. disebabkan homesick punya pasal, kesian kat husband kesayangan kena tinggal sorang-sorang selama 2 hari plus. yelah cuti thaipusam tak applicable kat melaka so aku sorang je yang cuti. semalam pulak aku MC atas sebab-sebab yang tak boleh nak dielakkan. then esok pulak aku memang dah apply cuti since last week, maka kenalah tinggal en husband terchenta selama 2 hari. jangan risau, hari sabtu saya balik sane dah eh sayang.

cemana aku bleh discover punca kepada simptom-simptom dibawah? semalam, sampai je rumah perut memang still tak sedap sebab lepas makan fries n hotdog yang digoreng sendiri, dengan secara automatiknya perut jadi sebu. then SIL and abang aku nak beli makanan kat pasar malam bangi sebab teringin nak makan nasik lemak kukus. aku pun dengan tak tunggu-tunggu terus kirim laksa penang untuk dinner. bila dah order tu, ada gak terpikir. perut tak berapa nak sehat lagi tapi sebok nak makan laksa penang yang kuah dia kemain likat lagi. takpelah, lapar punye pasalkan belasah jela. lepas dah makan laksa tu ingatkan perut akan sebu balik. rupanya sangkaan ku meleset sama sekali. perut aku ok and makin lapar pun ade. maka aku pun bantai la yong tau foo lebihan ayah aku and sambung makan maggie. haha nampak sangat homesick sebab tu macam-macam penyakit datang. hari ni pun perut takde menunjukkan tanda ragaman walaupun dah selamat minum 2 kotak air milo. masalah betul aku ni. haihh

No comments: