Tuesday, February 1, 2011

sakit

sangat tak suke bile sakit seperti demam, selsema and sakit tekak tapi tak bleh makan ape-ape ubat. cemane nak baik nye? padahal almost everyday aku memang akan minum air suam sebanyak 1 liter yang dibawa ke office and sambung minum kat rumah lagi. tapi still nak kena sakit jugak huhu takpela orang cakap bila kite sakit ni, dapat hapuskan dosa-dosa kecil. that's the good thing la kan. tapi sangat tak selesa keadaan tekak yang amat perit, dengan running nose nye and have to work with this kind of condition. Allah saje yang tau betapa azab nye nak menempuh satu hari kat office dengan badan yang lemah longlai macam ni. tak sampai hati nak ambik MC sebab kalau MC kena g klinik. aku ni jenis pemalas nak g klinik huhu

last nite memang tersangat teruk demam aku. sampai nak bangun masak pun tak boleh. sian kat my man. dah la penat baru balik keje tapi terpaksa masak sendiri sebab nak isi perut. suruh dia singgah mana-mana before balik tu untuk beli makanan tapi dia tak nak pulak. boleh masak sendiri katanya. huhu kesian. my man sampai je rumah semalam, terus masak air panas and lap-lap badan aku. perghh tak pernah la orang manja kan aku macam ni sekali. yelah masa duduk dengan mak dulu kalau demam sape pulak yang rajin nak lap-lap badan and muka dengan air suam kan. kalau nak, kena la buat sendiri. paling common pun basah kan kain and letak atas dahi, tu je. tapi malam tadi siap lap kan satu badan konon nak kurangkan panas badan tu, then lap-lap kat muka. dah settle lap-lap buatkan air milo panas untuk hilangkan sakit tekak. nak buat air limau, limau pulak takde so air milo pun boleh. nasib dia tak reti buat bubur je. kalau tak memang dia pulak yang masakkan aku hehe rase terharu pulak bila ade orang yang layan aku macam tu. kiranya dia ni boleh diharapkan lah. yelah, dia tu muda lagi dari aku so aku beranggapan bila dah kawen ni, aku kena sediakan semuanya untuk dia and mungkin dia akan tolong sket-sket kemas-kemas rumah and ape-ape yang patut la. rupanye dia boleh buat beyond my expectations. sangat terharu and tak sangka tau! thank you so much sayang sebab layan kite macam ni sekali. sangat terharu!

pagi tadi, mak mertua pulak telefon nak tanyakan pasal banjir, mane tau kot-kot rumah kitorg pun terkena jugak. dia tengah tengok berita pagi tadi, tup-tup alor gajah pun terlibat. terus telefon aku. risau katenya. alhamdulillah rumah kitorang tak kena ape-ape pun. banyak jalan tutup je kat area alor gajah tu. dah telefon tu, tanya la khabar pulak. aku cakap aku tak sihat sket. punya lah risau orang tua tu. soh pegi klinik la, tak larat jangan pegi keje la, soh dok rumah tidur je. alahai, caring jugak mak mertua aku ni. tapi pagi tadi gagahkan jugak pegi keje walaupun kepala dah terhuyung hayang sebab berat huhu takpela. agak-agak tak larat kang, aku halfday je nanti hehe

No comments: